onsdag, oktober 14, 2009

tävling

Heej jag ska ha en tävling ooch den slutar om 1 vecka asså den 21/10-09 hoppas ngn vill var med för att vara med så måste man skriva en berättelse och den måste man ha skrivit själv annars diskvaliseras man . Så hör gör du : Skriv ett inlägg i din blogg jag är med i www.tovaaah.blogspot.com ´s tävling om att vinna en teckning som hon ritat och jag dominerar med denna berättelse: blablablablamktmktmer text......

.Om du inte har blogg så får du skriva precis samma saker fast på en komentar :)

Vill helst ha över 2 deltagare :) hoppas ngn vill vara med och jag ritar bilden och skickar den till dej eller så ger jag den till dej om du bor i närheten hoppas det e ngn som bor i närheten som vill vara med ,
och jag utser vinnaren för den som skrivit bäst :)

1 kommentar:

  1. Almizz=OP som hoppas att hon vinnerlördag 17 oktober 2009 kl. 09:34:00 CEST

    okeej nu fattar jag, men årkar int skriva om din tävling när jag ändå skirve ri din blogg;) mitt bidrag:

    jag går på en stig. bredvid mig går min kompis Sara. Det är mörkt ute. Vi hör ett ljud "Boom!". vad var det? vi gräppar varandras händer. vars är vi? vars ska vi och vars är hem? det hörs en till smäll, men högre den här gången. "boom" ljudet kommer närmre och närmre. Vi ser oss omkring. Vi ser inget annat än mossbeklädda stenar, träd som svajar i vinden och stjärnorna på himmlen. Hur länge har vi varit här? när vi gick in till skogen på dagen ver det ljust ute, nu är det mörkare än någonsin! "BOOM" vi hör ljjudet bakifrån. vi tittar på varandra, jag ser en glittrade tår rinna ner för Saras kind. Jag känner att det händer samma sak för mig. jag gråter. Vi tar ett hårdare tag om varndras kalla änder. Jag känner vattendroppar som faller ner på oss. "boom" ljudet är nu närmare än det var nyss, men vi hör att det kommer bakifrån! "BOOM" jag vänder mig om och söker med blicken över den nu blöta skogen. då ser jag det! det sår en mann där borta. vad ska vi göra? jag ser att i hans händer liger det ett mörkt givär! ska han skjuta oss? jag tittar på Sara då ser jag att hon också ser mannen.
    - kom... viskar jag så tyst jag kan. jag nickar med huvudet mot det anra hållet av sigen, inte den sida dr mannen är, åt den andra.
    hon ser på mig oc nickar. jag tittar bak en gång och ser att mannen komit närmre! jag börjar skrivga ganska sakta tills jag känenr att Sara också sprineger. vi springer det fortaste vi kan uten att släppa taget om varandras klibbiga händer. jag drar med Sara åt mitt håll. Jag drar henne bakom en stor sten. Där sitter vi och bara gråter.
    -v-var-rs ä-är ha-an? frågar jag stammande.
    Vi sitter tysta och baar tänker. Jag tror att både hon och jag tänker på mannen. jag märker att regnet är borta. jag ställer mig upp och ser 2 män och 2 kvinnor söker med blickarna ut över den mörka skogen.
    - titta... viskar jag åt Sara och hon lyder mig.
    Hon ställer sig sakta på benen och kikar ut över kanten av stenen.
    - Mamma!! Pappa!! ropar hon.
    då slår det mig, det är våra föräldrar! Vi börjar springa mot dem. Nr vi är framme vid dem kramar vi om dem. både vi och dom blir glada av att se varandra.
    Inne i huset:
    vi dricker varm chocklad medans vi pratar om vad som hände oss. våra pappor sa att det var den döda mannen som komemr fram om någon går i hans skog mitt på natten. Vi blev så rädda att vi inte kunde prata, men våra mammor sa att de bara skojade, men vem ska vi tror på?
    och vad tror du på?

    SLUT


    hoppas att mitt idrag är bra, och jag visste inte vilke tema jag skulle skriva om. du kanske sa det, men det har inte jag sett i alla fall;)

    SvaraRadera

Komentar tack!<3